Програми запобігання, протидії домашньому насильству та торгівлі людьми, забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у Старосілецькій сільській територіальній громаді на 2024-2026 роки
УКРАЇНА
СТАРОСІЛЕЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
сорок третьої сесії восьмого скликання
від 07.06.2024 року № 1167
Про внесення змін до рішення сорок першої сесії восьмого скликання від 22.03.2024 № 1114 «Про затвердження Програми про запобігання та протидію домашньому насильству за ознакою статі на 2024-2026 роки»
Відповідно до Законів України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про протидію торгівлі людьми», Указу Президента України від 21 вересня 2020 року № 398/2020 «Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства», від 24 лютого 2021 року № 145 «Питання Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року» Старосілецька сільська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни в рішення сорок першої сесії восьмого скликання від 22.03.2024 № 1114 «Про затвердження Програми про запобігання та протидію домашньому насильству за ознакою статі на 2024-2026 роки» та викласти назву рішення у новій редакції: «Програма запобігання, протидії домашньому насильству та торгівлі людьми, забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у Старосілецькій сільській територіальній громаді на 2024-2026 роки».
2. Внести зміни у Додаток до рішення сорок першої сесії восьмого скликання від 22.03.2024 № 1114 «Про затвердження Програми про запобігання та протидію домашньому насильству за ознакою статі на 2024-2026 роки» виклавши в новій редакції (додається).
3. Відділу фінансів Старосілецької сільської ради (Якубенко О.В.) при формуванні сільського бюджету та виходячи із можливостей його дохідної частини, передбачати фінансування на виконання заходів Програми.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань охорони здоров’я, освіти, культури, фізичного виховання і спорту та соціальної політики.
Сільський голова /підпис існує/ Олег КУЦАКІВСЬКИЙ
Додаток
до рішення 43 сесії 8 скликання
Старосілецької сільської ради
від 07.06.2024 № 1167
Програма запобігання, протидії домашньому насильству та торгівлі людьми, забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у Старосілецькій сільській територіальній громаді на 2024-2026 роки
2024
Загальна характеристика
Програми запобігання, протидії домашньому насильству та торгівлі людьми, забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у Старосілецькій сільській територіальній громаді
на 2024-2026 роки (далі - Програма)
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Старосілецька сільська рада |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків», Закон України «Про протидію торгівлі людьми», постанова Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р.№ 658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі», Указ Президента України від 30.09.2019 № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року», Указ Президента України від 21.09.2020 № 398/2020 «Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства», від 24 лютого 2021 року № 145 «Питання Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року» |
3. |
Розробник Програми |
Старосілецька сільська рада |
4. |
Співрозробники Програми |
Комунальна установа «Центр соціальних послуг» Старосілецької сільської ради, служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, відділ освіти, культури, молоді і спорту Старосілецької сільської ради |
5. |
Відповідальний виконавець програми |
Старосілецька сільська рада |
6. |
Учасники Програми |
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Старосілецької сільської ради; КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Коростишівської міської ради (за згодою); Служба у справах дітей сільської ради, КУ «Центр соціальних послуг»; відділ поліції №2 Житомирського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою); Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Житомирській області (за згодою); старостинські округи; громадські організації (за згодою) |
7. |
Терміни реалізації Програми |
2024-2026 роки |
8. |
Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні програми |
Кошти бюджету Старосілецької сільської територіальної громади, інші джерела фінансування не заборонені законодавством |
9. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації |
У межах фінансових можливостей |
10. |
Основні джерела фінансування програми |
Бюджет Старосілецької сільської територіальної громади, інші кошти не заборонені законодавством |
ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Програма розроблена відповідно до статті 12 Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», статті 8 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Закону України «Про протидію торгівлі людьми», постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2021 року № 145 «Питання Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року»
У сфері утвердження гендерної рівності:
- недостатній рівень економічної незалежності жінок і чоловіків;
- існування гендерних стереотипів у суспільстві, низький рівень гендерної культури;
- потреба у підвищенні рівня гендерного інтегрування у системі державного управління;
- недостатній рівень впровадження в суспільне життя результатів наукових досліджень із гендерної проблематики.
Заходи щодо утвердження гендерної рівності здійснено на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2022 року № 752-р «Про схвалення Державної стратегії забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2030 року та затвердження операційного плану з її реалізації на 2022-2024 роки». Стратегія спрямована на об’єднання суспільства у розумінні цінностей прав і свобод людини, що забезпечуються та захищаються на основі принципів рівності та недискримінації для всіх жінок і чоловіків, хлопців та дівчат, на консолідацію Дій центральних та місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, міжнародних організацій, соціальних партнерів, громадських об’єднань, інших представників та представниць громадянського суспільства, закладів, установ та організацій різних сфер, приватного сектору тощо для реалізації міжнародних та національних зобов’язань щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків для сталого розвитку держави у всіх сферах. У Старосілецькій сільській територіальній громаді визначено відповідальну особу щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та уповноважену особу (координатора). Чинне законодавство України передбачає врахування гендерного підходу під час розроблення, нормативно-правових актів та застосування гендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі.
У сфері протидії домашньому насильству:
Свобода від насильства - одне з основних прав людини. Утім від різних форм насильства страждають як жінки, так і чоловіки, дівчата та хлопці. Факти насильства і жорстокості щодо дітей викликають особливе занепокоєння. Останнім часом у закладах освіти спостерігається зростання кількості випадків свідомого жорстокого ставлення старших і сильніших учнів до менших і слабших членів шкільного колективу. Тривожною тенденцією для сучасного дитячого середовища стає булінг (цькування). Насильство завдає хлопцям та дівчатам тяжких травм, фізичних і моральних, які мають згубні наслідки для їхнього подальшого психосоціального благополуччя. Домашнє насильство та насильство за ознакою статі є проявами порушень прав людини та основними перешкодами забезпечення гендерної рівності. За статистикою Міністерства соціальної політики України кожна п’ята жінка в Україні потерпала від насильства. І хоча від цього також страждають діти, чоловіки., люди похилого віку, проте 90% постраждалих від насильства - саме жінки. Домашнє насильство є однією з найгостріших соціальних проблем, від якої страждають як жінки, так і чоловіки. Найбільш вразливими є жінки та діти. До групи підвищеного ризику потрапляння в ситуацію насильства належать особи з інвалідністю, люди похилого віку, внутрішньо переміщені особи, жінки із сільської місцевості. Насильство негативно впливає як на фізичне, так і на психічне здоров’я постраждалих осіб і може призвести до інвалідності чи летальних випадків унаслідок отримання тяжких тілесних ушкоджень, не сумісних із життям, вчинення суїциду. У 95 відсотках випадків розлучень сімейних пар причиною є домашнє насильство. Постраждалі від домашнього насильства (переважно жінки) не можуть належним чином виконувати свої батьківські обов’язки, внаслідок чого зростає рівень соціального сирітства. Насильство щодо жінок і дівчат негативно впливає на їх репродуктивне здоров’я, внаслідок чого знижується рівень народжуваності та збільшується кількість новонароджених дітей з вадами здоров’я. Робота з інформування населення щодо такого явища, як домашнє насильство, є не лише виправданою, але й потребує збільшення кількості інформаційних кампаній та інших заходів, які спрямовані на формування в українському суспільстві нульової толерантності до насильства та посилення готовності протидіяти всім проявам домашнього насильства та/ або насильства за ознакою статі. Задля покращення ситуації в громаді створена і діє мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства. Після надходжень повідомлень про вчинення насильства щодо дітей, жінок чи чоловіків (осіб з інвалідністю та осіб похилого віку) мобільною бригадою соціально-психологічної допомоги перевіряється факт вчинення насильства. Сім’ї, в яких підтвердилися випадки вчинення насильства над дітьми, ставлять на облік, як таких, що опинилися в складних життєвих обставинах, на підставі скоєння фізичного насильства. З сім’ями цих дітей проводиться профілактична робота щодо запобігання повторенню конфліктних ситуацій, перевіряються їх умови проживання. Також ці сім’ї взяті на облік із приводу вчинення насильства в сім’ї. У процесі соціального супроводу сім’ям надається соціально-педагогічна і психологічна допомога, спрямована на налагодження стосунків у сім’ї, набуття навичок конструктивного виходу із конфліктних ситуацій, контролю за власними емоціями, розвиток вміння до управління агресією, емпатією.
У сфері протидії торгівлі людьми:
Російська збройна агресія проти України, на жаль, загострила та розширила проблему торгівлі людьми не тільки за кордоном, але й у межах країни. Масове переміщення громадян з тимчасово окупованих територій та територій, на яких тривають бойові дії, пошук нового місця проживання, роботи, високий рівень конкуренції на ринку праці призвели до підвищення рівня уразливості громадян і виникнення ризику потрапляння в ситуацію, пов’язану з торгівлею людьми. Громадян України продають всередині країни з метою експлуатації їхньої праці в сільському господарстві, будівництві, приватному підприємництві, сфері послуг та примусовому жебрацтві. Сприяє цьому наявність постійного попиту на безкоштовну робочу силу, незначні відстані між місцями вербування та експлуатації, відсутність необхідності оформлення документів для виїзду за кордон. Сучасні виклики та загрози у сфері протидії торгівлі людьми потребують мобілізації різноманітних ресурсів, посилення інституційної спроможності працівників соціальних служб, Національної поліції України, органів прокуратури, Державної прикордонної служби України з питань протидії торгівлі людьми та надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми. Завдання Програми спрямовані на удосконалення процедури встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми, покращення міжвідомчої взаємодії та співпраці суб'єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми, забезпечення надійного і швидкого обміну інформацією з метою своєчасного виявлення злочинів, пов’язаних з торгівлею людьми, або запобігання їм.
ІІІ. Визначення мети Програми
Метою Програми є:
У сфері протидії домашньому насильству:
- запобігання та протидія домашньому насильству та/ або насильству за ознакою статі;
- створення та функціонування спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/ або насильства за ознакою статі;
- організація фахової підготовки кадрів із питань запобігання та протидії всім формам насильства щодо жінок, дітей, надання допомоги постраждалим від домашнього насильства.
У сфері протидії торгівлі людьми:
- вдосконалення механізму запобігання торгівлі людьми, підвищення ефективності виявлення осіб, які вчиняють злочини, пов’язані з торгівлею людьми, а також забезпечення захисту прав осіб, які постраждали від торгівлі людьми, та надання їм допомоги.
У сфері утвердження гендерної рівності:
- удосконалення механізму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства; упровадження європейських стандартів рівності.
ІV. Шляхи і засоби розв'язання проблеми, обсяг та джерела фінансування, строки та етапи виконання Програми
У сфері утвердження гендерної рівності:
Проблему фактичної нерівності між жінками і чоловіками передбачається розв’язати комплексно шляхом:
- формування гендерної культури та подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка;
- розширення можливостей поєднання сімейних обов’язків та професійної діяльності жінок і чоловіків;
- проведення інформаційних кампаній з метою підвищення рівня поінформованості населення з питань рівного розподілу сімейних обов’язків та відповідальності між жінками і чоловіками щодо виховання дітей;
підвищення рівня освіченості фахівців із питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
- проведення інформаційних кампаній за участю закладів культури та навчальних закладів із метою подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка, утвердження гендерної рівності;
У сфері протидії домашньому насильству:
- забезпечення підготовки фахівців, до компетенції яких належать питання запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі фахівців, які реалізують програми для кривдників;
- забезпечення здійснення інформаційно-просвітницької діяльності (у тому числі підготовка та поширення відповідних матеріалів) щодо форм, причин і наслідків домашнього насильства, заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, формування нетерпимого ставлення громадян до насильницької моделі поведінки у приватних стосунках;
- забезпечення надання соціальних послуг на території громади, у тому числі шляхом соціального замовлення у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
- створення та функціонування спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб, які постраждали від домашнього насильства та /або насильства за ознакою статі відповідно до потреб;
У сфері протидії торгівлі людьми:
- проходження спеціалізованих навчань суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми посадовими особами місцевого самоврядування;
- проведення інформаційно-просвітницької роботи із залученням суб’єктів взаємодії, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми для підвищення рівня усвідомлення проблеми торгівлі людьми, рівня поінформованості населення, сприяння самоідентифікації осіб, які постраждали від торгівлі людьми;
- проведення освітніх заходів із запобігання випадкам торгівлі людьми серед працівників закладів освіти;
- надання дієвої допомоги та послуг особам, які постраждали від торгівлі людьми, з урахуванням їх потреб, у тому числі надання безоплатної допомоги, передбаченої законами України «Про протидію торгівлі людьми», «Про безоплатну правову допомогу».
Програма розрахована на 2024-2026 роки. Фінансування Програми здійснюється у межах коштів, затверджених бюджетом сільської ради на зазначені цілі на відповідний рік. Основні джерела фінансування Програми: бюджет сільської ради, інші кошти, не заборонені законодавством.
V. Перелік завдань (напрямів) і заходів Програми та
результативні показники
Виконання Програми дасть змогу:
- підвищити рівень поінформованості населення з питань рівного розподілу сімейних обов'язків та відповідальності між жінками і чоловіками щодо виховання дитини;
- підвищити рівень обізнаності з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
- забезпечити проведення інформаційних кампаній за участю закладів культури та навчальних закладів громади щодо подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка;
- удосконалити механізм реалізації права на захист від усіх видів дискримінації; - забезпечити підготовку фахівців, до компетенції яких належать питання запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі фахівців, які реалізують програми для кривдників;
- підвищення кваліфікації фахівців, до компетенції яких належать питання запобігання та протидії домашньому насильству;
- забезпечити здійснення інформаційно-просвітницької діяльності щодо форм, причин і наслідків домашнього насильства, заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, формування нетерпимого ставлення громадян до насильницької моделі поведінки у приватних стосунках;
- забезпечити надання соціальних послуг на території громади;
- створення та функціонування спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб, які постраждали від домашнього насильства та /або насильства за ознакою статі відповідно до потреб населення;
- проходження спеціалізованих навчань суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми;
- проведення інформаційно-просвітницької роботи із залученням суб’єктів взаємодії, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми, для підвищення рівня усвідомлення проблеми торгівлі людьми, рівня поінформованості населення, сприяння самоідентифікації осіб, які постраждали від торгівлі людьми;
- проведення освітніх заходів із запобігання випадкам торгівлі людьми, підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань запобігання та профілактики торгівлі людьми;
- надати дієву допомогу та послуги особам, які постраждали від торгівлі людьми, з урахуванням їх потреб, у тому числі надання безоплатної допомоги, передбаченої законами України «Про протидію торгівлі людьми», «Про безоплатну правову допомогу».
Завданнями Програми у сфері попередження домашньому насильству є:
- підвищення рівня обізнаності мешканців територіальної громади щодо форм та проявів домашнього насильства, його причин та наслідків, формування нетерпимого ставлення до насильницької моделі сімейних відносин;
- підвищення рівня професійної компетенції працівників державних органів щодо запобігання та протидії домашньому насильству;
- удосконалення системи надання допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства, зокрема шляхом створення та забезпечення функціонування спеціалізованого притулку для осіб, які стали жертвами домашнього насильства;
- забезпечення систематичної підготовки фахівців у сфері протидії торгівлі людьми;
- проведення профілактичної роботи, спрямованої на попередження протидії торгівлі людьми, особливо серед внутрішньо переміщених осіб;
- проведення профілактичної роботи, спрямованої на попередження протидії торгівлі людьми, особливо серед внутрішньо переміщених осіб;
- проведення інформаційно-освітніх заходів щодо інформування населення про запобігання ризикам потрапляння у ситуації торгівлі людьми та про можливості отримання комплексної допомоги від суб’єктів взаємодії, які проводять заходи у сфері протидії торгівлі людьми;
- надання цілодобових безоплатних онлайн-консультацій з питань запобігання та протидії домашньому насильству.
VІ. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координацію дій між учасниками Програми, контроль за виконанням її заходів, цільовим та ефективним використанням коштів здійснює профільна постійна комісія сільської ради.
Старосілецька сільська рада до 15 лютого 2025 року готує та подає Управлінню соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації узагальнену інформацію про стан її виконання, у межах компетенції.
Сільський голова /підпис існує/ Олег КУЦАКІВСЬКИЙ
Напрями діяльності і заходи Програми запобігання, протидії домашньому насильству та торгівлі людьми, забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків у Старосілецькій сільській територіальній громаді на 2024 рік
№ з/п |
Назва напрямку діяльності (пріоритетні завдання) |
Найменування заходу |
Термін виконання заходу |
Виконавці |
Джерело фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування, тис. грн. |
Очікуваний результат |
2024 рік |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
I. Запобігання та протидія домашньому насильству та / або насильству за ознакою статі |
|||||||
1. |
Забезпечення координації та ефективної взаємодії спеціально уповноважених органів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, інших органів та установ, які виконують функції, пов’язані з проведенням заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі |
1) Забезпечення діяльності координаційної ради з питань з питань сімейної, гендерної політики, протидії торгівлі людьми та домашньому насильству |
Щоквартально протягом 2024 року |
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Старосілецької сільської ради; КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Коростишівської міської ради; Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради; КУ «Центр соціальних послуг» Старосілецької сільської ради; відділ поліції №2 ЖРУП Головне управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою); Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Житомирській області (за згодою), спеціаліст з соціального захисту населення Старосілецької сільської ради |
Не потребує фінансування |
-
|
Посилення механізму взаємодії суб’єктів з питань запобігання та протидії домашньому насильству та / або насильству за ознакою статі |
2. |
Удосконалення системи надання допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/ або насильства за ознакою статі |
1) Забезпечення діяльності мобільних бригад соціально-психологічної допомоги постраждалим від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, у тому числі сексуального насильства |
Протягом 2024 року |
КУ «Центр соціальних послуг» Старосілецької сільської ради |
Місцевий бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством |
У межах фінансових можливостей |
Забезпечення доступу до загальних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб для отримання соціальних послуг, медичної, соціальної, психологічної допомоги |
2) Створення спеціалізованих служб підтримки осіб, постраждалих від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, у тому числі спеціалізованих притулків |
Протягом 2024 року |
КУ «Центр соціальних послуг» Старосілецької сільської ради |
Місцевий бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством |
У межах фінансових можливостей |
Забезпечення доступу до загальних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб для отримання соціальних послуг, медичної, соціальної, психологічної допомоги |
||
3.
|
Підвищення рівня поінформованості населення про форми, прояви, причини і наслідки домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі; розуміння суспільством природи домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, його непропорційного впливу на жінок і чоловіків, у тому числі на осіб з інвалідністю, вагітних жінок, дітей, недієздатних осіб, осіб похилого віку |
1) Проведення освітньої акції в пришкільних таборах закладах загальної середньої освіти Старосілецької сільської ради #ПРОТИДІЙ домашньому_ насильству»
|
Червень 2024 рік |
Спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради; Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради; КУ «Центр соціальних послуг; відділ поліції №2 ЖРУП Головного управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою), громадські організації (за згодою). |
Не потребує фінансування |
- |
Учасники акції отримують комплексні знання про явище насильства в сім’ї, шляхи його подолання, вивчають свої права, а також отримують інформацію про установи та організації, що працюють у сфері подолання цього явища |
2) Проведення засідань за «круглими столами», брифінгів, акцій, конкурсів малюнків, семінарів спрямованих на підвищення рівня обізнаності населення щодо протидії домашньому насильству та формування нульової толерантності до насильства |
Протягом 2024 року |
Спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради; Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради; КУ «Центр соціальних послуг; відділ поліції №2 ЖРУП Головного управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою), громадські організації (за згодою). |
Не потребує фінансування |
- |
Формування в суспільстві нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, насамперед постраждалих дітей, усвідомлення домашнього насильства, як порушення прав людини |
||
3) Проведення заходів у рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»
|
Листопад- грудень 2024 року |
Спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради; Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради; КУ «Центр соціальних послуг; відділ поліції №2 ЖРУП Головного управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою), громадські організації (за згодою). |
Не потребує фінансування |
- |
Підвищення рівня обізнаності населення щодо форм та проявів домашнього насильства, заходів боротьби з цим явищем, а також закладів та установ, які надають допомогу особам, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі. |
||
4) Виготовлення соціальної реклами (інформаційні буклети, листівки, брошури тощо) |
Протягом 2024 року |
КУ «Центр соціальних послуг» Старосілецької сільської ради; Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, відділ освіти, культури, молоді і спорту Старосілецької сільської ради
|
Місцевий бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством |
У межах фінансових можливостей |
Поширення ідей толерантності, ненасильницької моделі поведінки серед широкого загалу населення, привернення уваги громадськості до проблеми домашнього насильства. |
||
ІІ. Проведення заходів державної політики із забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків |
|||||||
1 |
Популяризація ідей гендерної рівності у сучасному суспільстві |
1) Виготовлення видань гендерної тематики: буклетів, тематичних брошур, довідників, посібників, програм |
Протягом 2024 року |
КУ «Центр соціальних послуг» Старосілецької сільської ради; Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, відділ освіти, культури, молоді і спорту Старосілецької сільської ради
|
Місцевий бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством |
У межах фінансових можливостей |
Поширення поліграфічної продукції серед широких верств населення громади |
2) Проведення інформаційних кампаній, акцій та інших заходів з метою привернення' уваги широких верств громадськості до проблематики дискримінації та гендерно-обумовленого насильства й руйнування і снуючих гендерних стереотипів, спрямованих на забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків, запобігання і протидія дискримінації та насильству за ознакою статі |
Протягом 2024 року |
КУ «Центр соціальних послуг» Старосілецької сільської ради; Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, відділ освіти, культури, молоді і спорту Старосілецької сільської ради
|
Місцевий бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством |
У межах фінансових можливостей |
Залучення широкого загалу до впровадження гендерних підходів у громаді |
||
2 |
Організація та проведення заходів, семінарів, засідань за «круглим столом» тощо |
1) Забезпечення розгляду звернень громадян за фактами дискримінації за ознакою статі та надання допомоги |
Протягом 2024 року |
Спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради; Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради; КУ «Центр соціальних послуг; відділ поліції №2 ЖРУП Головного управління Національної поліції в Житомирській області (за згодою), громадські організації (за згодою). |
Не потребує фінансування |
- |
Удосконалення механізму реалізації права на захист від дискримінації за ознакою статі та дискримінації за кількома ознаками, розгляд випадків такої дискримінації та вжиття відповідних заходів за його результатами |
ІІ. Протидія торгівлі людьми |
|||||||
1. |
Удосконалення механізму взаємодії у сфері протидії торгівлі людьми |
1) Забезпечення діяльності координаційної ради з питань з питань сімейної, гендерної політики, попередження насильства в сім’ї та протидії торгівлі людьми
|
Протягом 2024 року |
Відділ освіти, культури молоді та спорту Старосілецької сільської ради, Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, КУ «Центр соціальних послуг», спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради |
Не потребує фінансування |
- |
Посилення механізму взаємодії суб’єктів з питань протидії торгівлі людьми |
2. |
Підвищення рівня обізнаності суспільства щодо явища торгівлі людьми
|
1) Виготовлення та розміщення інформаційної продукції з питань протидії торгівлі людьми, спрямованої на поширення серед населення інформації щодо ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми |
Протягом 2024 року |
Відділ освіти, культури молоді та спорту Старосілецької сільської ради, Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, КУ «Центр соціальних послуг», спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради |
Місцевий бюджет, інші кошти, не заборонені законодавством |
У межах фінансових можливостей |
Зниження рівня вразливості громадян України до потрапляння в ситуацію, пов’язану з торгівлею людьми, та збільшення кількості самоідентифікованих осіб, які постраждали від торгівлі людьми, через охоплення інформаційними кампаніями |
2) Розміщення на офіційних вебсайтах інформації з питань протидії торгівлі людьми |
Протягом 2024 року |
Відділ освіти, культури молоді та спорту Старосілецької сільської ради, Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, КУ «Центр соціальних послуг», спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради |
Не потребує фінансування |
- |
Підвищення обізнаності у питаннях протидії торгівлі людьми та надання допомоги в отриманні необхідної інформації щодо реагування на такі випадки |
||
3) Відзначення Всесвітнього дня протидії торгівлі людьми (30 липня) та Європейського дня боротьби з торгівлею людьми (18 жовтня) |
Липень, жовтень 2024 року |
Відділ освіти, культури молоді та спорту Старосілецької сільської ради, Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, КУ «Центр соціальних послуг», спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради |
Місцевий бюджет, інші кошти не заборонені законодавством |
У межах фінансових ресурсів |
Підвищення рівня обізнаності суспільства щодо явища торгівлі людьми та заходів безпеки; ідентифікація осіб, які стали жертвами торгівлі людьми |
||
4) Проведення засідань за круглими столами, брифінгів, акцій, семінарів тощо спрямованих на підвищення рівня обізнаності населення щодо протидії торгівлі людьми |
Протягом 2024 року |
Відділ освіти, культури молоді та спорту Старосілецької сільської ради, Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, КУ «Центр соціальних послуг», спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради |
Не потребує фінансування |
- |
Покрашення якості надання допомоги, передбаченої законодавством України для осіб, які постраждали від торгівлі людьми |
||
3. |
Запобігання торгівлі людьми її первинна профілактика |
1) Ідентифікація осіб, які постраждали від торгівлі людьми, у тому числі серед внутрішньо переміщених осіб та національних меншин |
Протягом 2024 року |
Відділ освіти, культури молоді та спорту Старосілецької сільської ради, Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, КУ «Центр соціальних послуг», спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради |
Не потребує фінансування |
- |
Збільшення кількості ідентифікованих осіб, які постраждали від торгівлі людьми серед внутрішньо переміщених осіб |
2) Проведення заходів у закладах освіти щодо запобігання потраплянню в ситуації, пов ’язані з торгівлею людьми, для підлітків у закладах освіти/дитячих закладах відпочинку |
Протягом 2024 року |
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Старосілецької сільської ради, громадські організації (за згодою). |
Не потребує фінансування |
- |
Підвищення рівня обізнаності учнів щодо видів торгівлі людьми та передбаченої законодавством допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми |
||
3) Посилення співпраці правоохоронних органів, органів виконавчої влади, та соціальних служб з питань протидії торгівлі людьми та перенаправлення осіб, які постраждали від торгівлі людьми
|
Протягом 2024 року |
Відділ освіти, культури молоді та спорту Старосілецької сільської ради, Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, КУ «Центр соціальних послуг», спеціаліст із соціального захисту сільської ради, відділ поліції №2 Житомирського районного управління поліції ГУНП в Житомирській області |
Не потребує фінансування |
- |
Охоплення більшої кількості осіб, які постраждали від торгівлі людьми та потребують допомоги |
||
4) Надання особам, які постраждали від торгівлі людьми, безоплатної медичної, психологічної, правової, соціальної та іншої допомоги, сприяння їх працевлаштуванню та забезпечення реалізації права на освіту та професійну підготовку тощо
|
Протягом 2024 року |
Відділ освіти, культури молоді та спорту Старосілецької сільської ради, Служба у справах дітей Старосілецької сільської ради, КУ «Центр соціальних послуг», спеціаліст із соціального захисту населення Старосілецької сільської ради, Амбулаторія загальної практики сімейної медицини |
Місцевий бюджет, інші кошти не заборонені законодавством |
У межах фінансових ресурсів |
Надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми |